DDSKS bruger cookies

Vi bruger cookies til at integrere med vores videoudbyder og til at lave anonymiseret statistik over trafikken på vores hjemmeside.
Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af websteder til at gøre en brugers oplevelse mere effektiv. Loven fastslår, at vi kan gemme cookies på din enhed, hvis de er strengt nødvendige for at sikre leveringen af den tjeneste, du udtrykkeligt har anmodet om at bruge. For alle andre typer cookies skal vi indhente dit samtykke.

Dette websted bruger forskellige typer af cookies. Nogle cookies sættes af tredjeparts tjenester, der vises på vores sider. Du kan til enhver tid ændre eller tilbagetrække dit samtykke fra Cookiedeklarationen.

Læs mereLuk

Statistik cookies hjælper webstedsejere med at forstå, hvordan de besøgende interagerer med hjemmesider ved at indsamle og rapportere oplysninger anonymt.
Sociale medier cookies tillader os at integrere med velkendte sociale mediers platforme. Formålet er en mikstur af marketing, statistik og interaktioner med 3. parts platformen.
Nødvendig for at afspille Vimeo videoer
Nødvendig for at afspille YouTube videoer
Præference cookies gør det muligt for en hjemmeside at huske oplysninger, der ændrer den måde hjemmesiden ser ud eller opfører sig på. F.eks. dit foretrukne sprog, eller den region, du befinder dig i.
Bruges til grafiske elementers tilstand

at arbejde med sit personlige kompetencehjul

Indgangens potentialer

Hvordan kan man arbejde struktureret med sine kompetencer? Hvad giver det at arbejde bevidst med nogle kompetenceområder frem for nogle andre i perioder?  En mulighed er at udvikle og arbejde med et personligt kompetencehjul som et redskab i vores kunstneriske og entreprenørielle udvikling. Kompetencehjulet er både et internt værktøj til os selv og et samtaleværktøj, som kan bruges i dialog med andre (vores kompetente fagfæller).

Emner, man kan undervise i
 

Tredjegenerations coaching

  •     Coaching som samtaleværktøj for professionelle studerende
  •     Udvikling af kompetente fagfællesskaber studerende imellem

Kompetenceteorier

  •     Hvad vil det sige at have kompetencer?
  •     Kompetencestræk – hvordan kan jeg arbejde bevidst med det?

Udvalgte læringsteorier

  •     Hvad vil det sige at lære?
  •     Drivkraft i læring – ansvar og muligheder for at præge gode læringsmiljøer
  •     Hvad vil det sige at udvikle læringsmiljøer?

Denne indgang vil egne sig til

Kompetencehjulet kan med fordel introduceres tidligt i uddannelsen, så det kan udvikle sig og formes parallelt med de studerendes kunstneriske og entreprenørielle udvikling. Kompetencehjulet kan bruges både i kunstneriske processer, entreprenørskabsprocesser, i produktionsforløb og til evalueringer som redskab for egen læring og som afsæt for samtale/fælles refleksion.

 

Visuel historie om, hvordan vi lærer!

Primær litteratur til undervisning

Cooperrider. D. L. m.fl.(2011), Håndbog i anerkendende udforskning, Dansk Psykologisk Forlag
Bager, Blenker mfl. (2010), Entreprenørskabsundervisning – proces, refleksion og handling, Aarhus Entrepreneurship Center
Illeris, K. (2012), Kompetence – hvad, hvorfor, hvordan, Forlaget Samfundslitteratur
Stelter, R. (2012), 3. generations coaching – en guide til narrativ-samskabende teori og  praksis, Dansk Psykologisk Forlag

Øvrig litteratur til inspiration

Gørtz, K. og Prehn, A. (2008), Coaching i perspektiv – en grundbog, Hans Reitzels Forlag
Illeris, K. (2006), Læring, Roskilde Universitetsforlag
Stelter, R. (2002), Coaching – læring og udvikling, Dansk Psykologisk Forlag
Wenger, E. (2004), Praksisfællesskaber – læring, mening og identitet, Hans Reitzels Forlag

Back to top