DDSKS bruger cookies

Vi bruger cookies til at integrere med vores videoudbyder og til at lave anonymiseret statistik over trafikken på vores hjemmeside.
Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af websteder til at gøre en brugers oplevelse mere effektiv. Loven fastslår, at vi kan gemme cookies på din enhed, hvis de er strengt nødvendige for at sikre leveringen af den tjeneste, du udtrykkeligt har anmodet om at bruge. For alle andre typer cookies skal vi indhente dit samtykke.

Dette websted bruger forskellige typer af cookies. Nogle cookies sættes af tredjeparts tjenester, der vises på vores sider. Du kan til enhver tid ændre eller tilbagetrække dit samtykke fra Cookiedeklarationen.

Læs mereLuk

Statistik cookies hjælper webstedsejere med at forstå, hvordan de besøgende interagerer med hjemmesider ved at indsamle og rapportere oplysninger anonymt.
Sociale medier cookies tillader os at integrere med velkendte sociale mediers platforme. Formålet er en mikstur af marketing, statistik og interaktioner med 3. parts platformen.
Nødvendig for at afspille Vimeo videoer
Nødvendig for at afspille YouTube videoer
Præference cookies gør det muligt for en hjemmeside at huske oplysninger, der ændrer den måde hjemmesiden ser ud eller opfører sig på. F.eks. dit foretrukne sprog, eller den region, du befinder dig i.
Bruges til grafiske elementers tilstand

EN KOREOGRAFISK POETIK

En koreografisk poetik, der tager udgangspunkt i dansens sanselighed og musikalitet

Christine Meldal har i sit KUV-projekt arbejdet med at beskrive og i et vist omfang definere en koreografisk poetik, der tager udgangspunkt i dansens sanselighed og musikalitet; tid og mulighed til at reflektere og skrive om den erkendelse, der knytter sig til den kunstneriske skabelsesproces og den erkendelse, det medfører; det at forske i og udvikle koreografisk komposition bygget på en praksisorienteret virksomhed. Der ligger en kæmpe udfordring i at italesætte det, der skal ses – i dette tilfælde dansen - uden at abstrahere eller generalisere iagttagelsen til et mere akademisk niveau. Og fordi dansen er så tæt beslægtet med andre kunstarter, handler det om at differentiere de elementer, der er rent koreografiske (tid, rum – se nedenfor) og anerkende dem som bærende.

Fra projektbeskrivelsen
Baggrund
Back to top