DDSKS bruger cookies

Vi bruger cookies til at integrere med vores videoudbyder og til at lave anonymiseret statistik over trafikken på vores hjemmeside.
Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af websteder til at gøre en brugers oplevelse mere effektiv. Loven fastslår, at vi kan gemme cookies på din enhed, hvis de er strengt nødvendige for at sikre leveringen af den tjeneste, du udtrykkeligt har anmodet om at bruge. For alle andre typer cookies skal vi indhente dit samtykke.

Dette websted bruger forskellige typer af cookies. Nogle cookies sættes af tredjeparts tjenester, der vises på vores sider. Du kan til enhver tid ændre eller tilbagetrække dit samtykke fra Cookiedeklarationen.

Læs mereLuk

Statistik cookies hjælper webstedsejere med at forstå, hvordan de besøgende interagerer med hjemmesider ved at indsamle og rapportere oplysninger anonymt.
Sociale medier cookies tillader os at integrere med velkendte sociale mediers platforme. Formålet er en mikstur af marketing, statistik og interaktioner med 3. parts platformen.
Nødvendig for at afspille Vimeo videoer
Nødvendig for at afspille YouTube videoer
Præference cookies gør det muligt for en hjemmeside at huske oplysninger, der ændrer den måde hjemmesiden ser ud eller opfører sig på. F.eks. dit foretrukne sprog, eller den region, du befinder dig i.
Bruges til grafiske elementers tilstand

Phantoms of stability

Artistic self-instituting in the performing arts scene

How can an institution be considered based on artistic experiences and intentions - in its daily practice and as an actor in society? The starting point for this research is the artistic-research-born new artist-run performance institution "Tårnby Park Studio“. Artistic self-instituted performance spaces in Berlin and Belgrade serve as references.

With leaders of these spaces - Annett Hardegen (Vierte Welt, Berlin) and Marijane Cvetkovic (Stanica - Station for dance / Magacin, Belgrade), Andreas Liebmann establishes a dialogue about challenges and qualities of artistic self-instituting and the relation of the local work to specific areas of crises that matter in different ways to many self-instituted artistic spaces and practices in different places of the world.

The dialogue is held in sparring with performance researcher and PhD student Storm Møller-Madsen (Copenhagen University).

A first manifestation of the dialogue is the Debate day „Soft Clashes“ in the frame of Tårnby Park Studios „Tårnby Park Performance Festival“, with contributions from artists based in Sweden and Denmark (Gylleboverket, Nexus Dance, På den anden side, Kinéo 37) that work with self instituting. The day is moderated by Morten Goll, leader of Trampoline House, Copenhagen.

Project manager

Andreas Liebmann

Back to top