DDSKS bruger cookies

Vi bruger cookies til at integrere med vores videoudbyder og til at lave anonymiseret statistik over trafikken på vores hjemmeside.
Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af websteder til at gøre en brugers oplevelse mere effektiv. Loven fastslår, at vi kan gemme cookies på din enhed, hvis de er strengt nødvendige for at sikre leveringen af den tjeneste, du udtrykkeligt har anmodet om at bruge. For alle andre typer cookies skal vi indhente dit samtykke.

Dette websted bruger forskellige typer af cookies. Nogle cookies sættes af tredjeparts tjenester, der vises på vores sider. Du kan til enhver tid ændre eller tilbagetrække dit samtykke fra Cookiedeklarationen.

Læs mereLuk

Statistik cookies hjælper webstedsejere med at forstå, hvordan de besøgende interagerer med hjemmesider ved at indsamle og rapportere oplysninger anonymt.
Sociale medier cookies tillader os at integrere med velkendte sociale mediers platforme. Formålet er en mikstur af marketing, statistik og interaktioner med 3. parts platformen.
Nødvendig for at afspille Vimeo videoer
Nødvendig for at afspille YouTube videoer
Præference cookies gør det muligt for en hjemmeside at huske oplysninger, der ændrer den måde hjemmesiden ser ud eller opfører sig på. F.eks. dit foretrukne sprog, eller den region, du befinder dig i.
Bruges til grafiske elementers tilstand

Glocalized artistic learning

Foto: Peder Dahlgaard

Glocalized artistic learning

storytelling as method for building a “third culture” in the performing arts

Projektet ønsker at undersøge skuespillerens faglighed i en samfundsberørende kontekst: hvordan kan skuespillerens faglighed bibringe indsigt og forståelse for menneskers fortællinger om deres liv i en globaliseret verden, og hvilke udtryk kan skabes på baggrund af denne indsigt?

Hvordan kan skuespillerens faglighed bidrage til at nuancere de fortællinger, som mennesker bruger, når identiteter, nationale og lokale tilhørsforhold og kulturelle markører samskabes?

Hvordan kan skuespillerens faglighed og kompetencer bruges som et metodisk udgangspunkt for at invitere det usagte, det kropsligt signalerede, det maskerede eller modsætningsfyldte ind i disse fortællinger, så teatret kan tilbyde fællesskaber, hvor ny læring, indsigt og kunstneriske udtryk skabes i et ”glokaliseret” miljø?

Projektet skabes bl. a. i regi af DDSKS´ deltagelse i GLOMUS netværkets internationale camp ”Global Optimism” i Aarhus 2022 (se https://www.glomus.net/).

projektholdere

Peder Dahlgaard og Tine Damborg (refleksionspartner), maj 2023.

Back to top