DDSKS bruger cookies

Vi bruger cookies til at integrere med vores videoudbyder og til at lave anonymiseret statistik over trafikken på vores hjemmeside.
Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af websteder til at gøre en brugers oplevelse mere effektiv. Loven fastslår, at vi kan gemme cookies på din enhed, hvis de er strengt nødvendige for at sikre leveringen af den tjeneste, du udtrykkeligt har anmodet om at bruge. For alle andre typer cookies skal vi indhente dit samtykke.

Dette websted bruger forskellige typer af cookies. Nogle cookies sættes af tredjeparts tjenester, der vises på vores sider. Du kan til enhver tid ændre eller tilbagetrække dit samtykke fra Cookiedeklarationen.

Læs mereLuk

Statistik cookies hjælper webstedsejere med at forstå, hvordan de besøgende interagerer med hjemmesider ved at indsamle og rapportere oplysninger anonymt.
Sociale medier cookies tillader os at integrere med velkendte sociale mediers platforme. Formålet er en mikstur af marketing, statistik og interaktioner med 3. parts platformen.
Nødvendig for at afspille Vimeo videoer
Nødvendig for at afspille YouTube videoer
Præference cookies gør det muligt for en hjemmeside at huske oplysninger, der ændrer den måde hjemmesiden ser ud eller opfører sig på. F.eks. dit foretrukne sprog, eller den region, du befinder dig i.
Bruges til grafiske elementers tilstand

selvorganisering og ledelse

Indgangens potentialer

For den foretagsomme scenekunstner er selvorganisering og selvledelse nødvendig at mestre. Det kræver bl.a., at man arbejder med sit personlige (selv)lederskab samtidig med, at man udvikler sig inden for sit fag.  At være et kunstnerisk og fagligt individ og en del af et kunstnerisk fællesskab på samme tid kræver et nuanceret blik på sit eget lederskab og på begrebet ledelse.

Emner, man kan undervise i


Selvledelse

  •     Selvet på arbejdet – vaner, holdninger og ansvar
  •     Ledelse som en del af fællesskabet
  •     Udvalgte kompetencer inden for selvledelse

Selvorganisering

  •     Selvorganisering og selvbeskæftigelse – herunder udvalgt lovgivning
  •     Organiserings- og prioriteringsværktøjer –mindmapping, handleplaner
  •     Økonomistyring – budgetlægning

Denne indgang vil egne sig til

  •     KUA-forløb og andre selvvalgte projekter
  •     Præproduktioner
  •     Entreprenørskabs-workshops
  •     Større produktioner

Om lederskab, følgeskab og hvordan man danser på en skråning

Primær litteratur til undervisning

Andersen, F. (2006) Selvledelse - Selvet på arbejde, Dansk Psykologisk Forlag
Gergen, K. (2005) Social konstruktion – ind i samtalen, Dansk Psykologisk Forlag
Pjetursson, L. og Helth, P. (2014), Ind i ledelse, Akademisk Forlag
Schnoor, M. (2009) Narrativ organisationsudvikling – at forme fælles mening og handling Dansk Psykologisk Forlag
Wang Gøttrup, E. og Toftegaard, K. (2014), Brug din kreativitet – og udfold dit potentiale, Nyt Nordisk Forlag

inspiration

Back to top