DDSKS bruger cookies

Vi bruger cookies til at integrere med vores videoudbyder og til at lave anonymiseret statistik over trafikken på vores hjemmeside.
Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af websteder til at gøre en brugers oplevelse mere effektiv. Loven fastslår, at vi kan gemme cookies på din enhed, hvis de er strengt nødvendige for at sikre leveringen af den tjeneste, du udtrykkeligt har anmodet om at bruge. For alle andre typer cookies skal vi indhente dit samtykke.

Dette websted bruger forskellige typer af cookies. Nogle cookies sættes af tredjeparts tjenester, der vises på vores sider. Du kan til enhver tid ændre eller tilbagetrække dit samtykke fra Cookiedeklarationen.

Læs mereLuk

Statistik cookies hjælper webstedsejere med at forstå, hvordan de besøgende interagerer med hjemmesider ved at indsamle og rapportere oplysninger anonymt.
Sociale medier cookies tillader os at integrere med velkendte sociale mediers platforme. Formålet er en mikstur af marketing, statistik og interaktioner med 3. parts platformen.
Nødvendig for at afspille Vimeo videoer
Nødvendig for at afspille YouTube videoer
Præference cookies gør det muligt for en hjemmeside at huske oplysninger, der ændrer den måde hjemmesiden ser ud eller opfører sig på. F.eks. dit foretrukne sprog, eller den region, du befinder dig i.
Bruges til grafiske elementers tilstand

REFLEKSION SOM VÆRKTØJ I DEN SKABENDE PROCES

REFLEKSION SOM VÆRKTØJ I DEN SKABENDE PROCES

Undervisere JANICKE BRANTH og SUSANNE HJELM PEDERSEN fokuserer i deres pædagogiske udviklingsvirksomhedsprojekt (PUV) på at inkludere en teater- og kunstreflektorisk dimension i de studerendes soloprojekter og derved kvalificere de studerende som procesorienterede og reflekterende kunstnere. Projektperioden løber over to år fra maj 2016 – juni 2018.

om puv-projektet

Gennem løbende refleksion og bevidstgørelse om egen poetik og dens relation til den æstetiske såvel som sociale omverden styrker Janicke Brath og Susanne Hjelm Pedersen de studerendes evne til at træffe kvalificerede, selvstændige, kunstneriske valg i det praktiske arbejde.

Projektet knytter sig specifikt til de studerendes solo-projekter på tredje år ved DDSKS Odense.

Projektets har tre eksplicitte mål:

  • At træne de studerendes evne til aktivt at reflektere over og formidle tanker om egen proces samt udvikle deres praksis gennem større kobling af viden og redskaber fra deres teoretiske og praktiske undervisning.
  • At udvikle undervisningen ved at integrere den teoretiske undervisnings område mere aktivt i den praktiske del af uddannelsen og omvendt, således at både den teoretiske og praktiske undervisning kan få et bredere refleksionsfelt og en bedre indbyrdes synergi.
  • At skabe indsigt i, hvordan bacheloruddannelsens soloprojekt kan kvalificeres som afgangsprojekt for de studerende på deres tredje uddannelsesår på DDSKS.

Projektdeltagere

JANICKE BRANTH
Dramaturg, cand.phil. i dansk fra Københavns Universitet, tidl. chefdramaturg på Aarhus Teater fra 1979-98 og tidl. rektor for Dramatikeruddannelsen fra 1998-2010. Siden 2010 har Janicke været underviser i teaterteori på Skuespillerskolen i Odense (nu DDSKS Odense) og undervist på uddannelsen i dramatisk skrivekunst på DDSKS. Janicke er desuden medlem af redaktionen af tidsskriftet Peripeti (som udgives af Aarhus Universitets afdeling for dramaturgi og teatervidenskab på København Universitet). Her bidrager Janicke dels med artikler, dels ved at være redaktør af Peripetis sektion for teateranmeldelser.

SUSANNE HJELM PEDERSEN
Cand.mag. i dramaturgi fra Aarhus Universitet og University of Toronto. Susanne arbejder som underviser og udvikler på DDSKS samt som ekstern lektor på afdelingen for dramaturgi på Aarhus Universitet. Sideløbende arbejder Susanne blandt andet som freelance-dramaturg for teatre, dramatikere og andre scenekunstaktører.

aktiviteter

Fremlæggelse den 24. november 2017 Odense - læs mere
Fremlæggelse den 17. januar 2018 København - læs mere

Video: Refleksion som værktøj i den skabende proces

Del 1: Projektets afsæt

Del 2: At opbygge en processtruktur 

Del 3: Udfordringer i PUV-projektet

Del 4: Opdagelser i PUV-projektet

Back to top