Selvstændige afgangsprojekter 2019 - DDSKS København
Den Danske Scenekunstskole København sender et nyt hold scenekunstnere på gaden
Som afslutning på uddannelsen laver alle studerende på 4. år et selvstændigt afgangsprojekt. De studerende vælger selv, om de vil lave projektet alene eller sammen med andre studerende på tværs af skolens uddannelser. I det hele taget er rammerne for projekterne vide og giver de studerende mulighed for at arbejde selvstændigt med deres eget kunstneriske udtryk.
Den Danske Scenekunstskole åbner dørene og giver dig mulighed for at få en forsmag på diversiteten i fremtidens scenekunst. Du kan opleve alt lige fra installationer, film og udstillinger til arbejdsdemonstrationer, stedsspecifikke performances og egentlige forestillinger.
Her på siden, kan du læse om de 24 projekter, du kan opleve i uge 19. Nogle præsentationer vil være på dansk, mens andre vil være på engelsk.
God fornøjelse!
projektoversigt
Klik på den studerendes navn for at gå til projektbeskrivelsen.
sceneproduktion
Anne Balsma
Sigurd Damgaard Hansen
instruktion
Camille Sieling Langdal
Jennifer Vedsted Christiansen
lys
lyd
Ingvild Njølstad Skandsen
Nanna-Karina Schleimann
scenografi
Cæcilie Tørnsø
Simone Bartholin
forestilingsledelse & rekvisit
Merethe Bahn
Tobias Johannessen
SKUESPIL
Alexander Mayah Larsen
Emma Sehested Høeg
Gustav Giese
Karla Rosendahl Rasmussen
Laura Skjoldborg
Marcus Gad Johansen
Nanna Finding Koppel
Sara Fanta Traore
dans og koreografi
Ágnes Grélinger
Amalie Bergstein Nielsen
Andreas Haglund
Angela Bundalovic
Antonia Harke
Camilla Lind
Evita Maria Tsakalaki
Irma von Platen
Jon Andreas Hoff
Julia Müllner
Kalliopi Siganou
Paolo de Venecia Gile
Vivian Põldoja
Sara Grotenfelt
Tobias Sköld
Thjerza Balaj
af Ágnes Grélinger - dans og koreografi
a project to play on the scales of bodies and engage with the public. to care and be cared for. a place for transformations and permeable spaces. an excuse to talk about the way we move and are being moved by the context we are in. an intent to imagine ways to be alone-together and question the movement of our social choreography.
Mentors
- Andreas Liebmann
- Sara Gebran
Tickets
Time and venue*
- Thursday, May 9, 11:00-11:45
- Friday, May 10, 18:30-19:15
- Saturday, May 11, 18:00-20:00
Den Danske Scenekunstskole
Philip de Langes Allé
1435 København
*Thursday and Friday’s presentation is an invitation into a preparation that supports Saturday’s experience.
Saturday’s performance takes place in a public space. It starts with meeting at 18:00 in Sal 1 at Phillip de Langes Allé 3, from where a guide will take you to an external location. The duration of the performance is 2 hours, including the walk there and back to the school (which is optional). Take the weather into consideration, dress accordingly.
Special thanks to
- Kalliopi Siganou
for the talks, inspiration, bouncing ideas and the sharing of the research
- Edoardo Battaglia
- Nadia Bounenni
- Orestis Mamouzelos
for taking part in the research
- Evita Tsakalaki
- Irma von Platen
- Lara Ostan
for their support, conversations and help
- Jennifer Lacey
- Johanna Chemnitz
- Jan Burkhardt
for their insights and advices
- Federico Corsini
- Marja Christians
- Carsten Hall
- Sophia Mage
- Anna Vilhelmine Wallin
- Jon Sensmeier
- Nanna Finding Koppel
- Lara Ostan
- Evita Tsakalaki
- Andreas Haglund
for showing up, for their engagement in the open sessions and feedback
- Kollektiv Bethlehem
for showing what an open body can be
- all my classmates for their continuos love and support
- the people of Copenhagen and
- all who knowingly or unknowingly contributed to the research
af Alexander Mayah Larsen - skuespil
performance lecture
Den 28. maj 2019 er der premiere på forestillingen SOM BRØDRE på Det Kongelige Teater, og jeg glæder mig meget til at præsentere den for dig.
Inden da åbner jeg dørene op til vores arbejdsrum og byder på nykogte ris og en performance lecture. Her vil jeg bl.a. fortælle om det at undersøge og tage udgangspunkt i eget materiale og sammen med jer diskutere vigtigheden af at belyse samfundets tabubelagte emner. Forestillingens to øvrige medvirkende, skuespiller Kasper Dalsgaard og musiker Arto Eriksen, vil supplere.
Billetter til performance lecture
TIDER og sted
- 8. maj kl. 14:00-14:40
- 10. maj kl. 14:00-14:40
Teaterøen, sorte annekssal
Refshalevej 320
1432 København
Om forestillingen PÅ DET KONGELIGE TEATER
SOM BRØDRE er en nyskrevet poetisk forestilling om to brødres kamp for at finde fodfæste i en splittet tilværelse mellem to kulturer, og om hvordan man kan bibeholde et broderskab, når gadens fristelser får fatale konsekvenser. Som Brødre er skabt ud fra en digtsamling, som den afgangsstuderende Alexander Mayah Larsen har skrevet over de seneste fire år.
SOM BRØDRE spiller på det Kongelige Teater Lille Scene den 28. maj og 29. maj - begge dage kl 15.00 og kl 20.
Billetter til forestillingen
Køb billetter på Det Kongelige Teaters hjemmeside.
Medvirkende
Alexander Mayah Larsen, Kasper Dalsgaard og Arto Louis Eriksen
Tekst
Alexander Mayah Larsen
Lysdesign
Jim Falk
Produktionsledelse
Jacob Mylund
Forestillingsledelse
Laura Edlefsen
Konsulenter
Inger Eilersen, Anna Malzer og Morten Burian
af Amalie Bergstein Nielsen & Camilla Lind - dans og koreografi
a performance
Which wishes make witches? Surfing through hazy dreams full of stored and forgotten memories. Intuition is calling for its own arrival and leaving flashes of what one’s heart really aches for. Drifting in and out, we leave traces, vestigial things. We come back to them, pick them up and put them in our pockets. Some things we keep without knowing why. It is an appealing thing to do, to pick up the traces of one another and imagine which stories could be told. And then we forget them again for a while until they reappear in flashes beneath our skin.
“Who asks the question: Am I altering your aura?”
- Audre Lorde, “Poetry is not a luxury”
Project crew
Camilla Lind og Amalie Bergstein Nielsen
Mentors
Rasmus Ölme, Jennifer Lacey
Music
Karis Zidore
Textile design
Ingrid Skulidottir
Sculptures/vapor
Adrian Delafontaine
Photo and edit
Kai Merke, Paolo Gile
Outside eye
Karis Zidore, Kai Merke
Tickets
Time and venue
- Thursday, May 9, 19:00-19:45
- Friday, May 10, 15:30-16:15
- Saturdat, May 11, 17:00-17:45
Den Danske Scenekunstskole
Per Knutzons Vej 5
1437 København
af Andreas Haglund & Paolo de Venecia Gile - dans og koreografi
a performance
HowHowHowHowHowHowHow In the start a daily practice of performance-making was established. Lasting for two weeks, the practice served as a means to examine methods, dances and scores. What surfaced became the hows to re-search. Fast-forward, a swamp, a close encounter. How do methods engage one another, now, later and next time? How do dances dance the dancers who writes the dances? How many hows can a how house? HowsHowShowHowHowsHow
Project crew/BY/WITH
Andreas Haglund & Paolo de Venecia Gile
Tickets
Time and venue
- Thursday, May 9, 20:00-20:40
- Friday, May 10, 16:30-17:10
- Saturday, May 11, 16:00-16:40
Den Danske Scenekunstskole
Per Knutzons Vej 5
1437 København
af Anne Balsma - sceneproduktion
Udstilling
En scenograf skal kunne arbejde kunstnerisk med scenens rum og visuelle udtryk. En scenemester skal kunne realisere og konstruere de ideer og visuelle visioner, en scenograf har. Begge skal være gode til at tænke kreativt og få ideer, til at samarbejde og til at udtrykke sig visuelt.
En scenemester arbejder dog primært løsningsorienteret, mens en scenograf først og primært har fokus på det kunstneriske, på design.
Men scenemesterens løsninger bliver ofte en del af et rumdesign. Hvor går grænsen mellem det løsningsorienterede og design? Hvor er overlappet mellem begge fagligheder, og hvordan kan man bruge dem til at styrke et samarbejde? Hvad vil der ske, hvis en scenemester bliver designer?
Jeg undersøger overstående spørgsmål ved at bytte rolle fra scenemester til scenograf og indgår i en speedproces: fra tekst til model. Gennem valg af tekst, karakter- og temaundersøgelse og skitser, arbejder jeg mig frem til en 1:25 model af en scenografi og undersøger derefter, hvordan resultaterne ultimativt kan styrke samarbejdet mellem mig som scenemester og scenografer.
Billetter
Billetbestilling er ikke nødvendig
Tid og sted
- 8. maj kl. 11:30-11:50
- 9. maj kl. 16:30-16:50
- 11. maj kl. 14:00-14:20
Den Danske Scenekunstskole
Per Knutzons Vej 5
1437 København
af Camille Sieling Langdal - instruktion
Læserum med oplæsning fra SIVENDE SAND
En kvinde i et parcelhus med en mand og to drenge ønsker at forsvinde. Hun flygter ind i en gammel film. Hun går ind i en ny relation. Hun ender i en andens tekst. Hun flytter ud af sig selv og ind i sin og andres historie.
I læserummet deler jeg de tekster, jeg har læst i skriveprocessen og laver en oplæsning af udvalgte dele af SIVENDE SAND.
Reading room: I will share the texts I have read in my writing process and read parts of SEEPING SANDS.
billetter
TID og sted
- 9. maj kl. 18:30-19:10
- 10. maj kl. 15:00-15:40
- 11. maj kl. 15:30-16:10
Den Danske Scenekunstskole
Per Knutzons Vej 5
1437 København
af Jennifer Vedsted Christiansen - instruktion
& Emma Sehested Høeg - skuespil
Velkommen til en aften, hvor vi åbner den æske, der aldrig skulle have været lukket igen. Vi åbner os op og giver plads til vores historie, krop, stemme og lyst.
Velkommen til en aften i godt musikalsk selskab med Emma Sehested Høeg, der føder en kvinde ud af sin røv, med en ikke særlig venlig hilsen til den gode stemning.
Rigtig god fornøjelse!
BH Emma og Jennifer
VELKOMMEN TIL PANDORA er skabt som et selvstændigt afgangsprojekt på Den Danske Scenekunstskole. Et selvstændigt undersøgelseforløb på 4 uger. Det du ser i aften er et resultat af den undersøgelse.
HOW TO KILL A DOG er en kunstnerduo bestående af skuespiller Emma Sehested Høeg og instruktør Jennifer Vedsted Christiansen.
Vi har udviklet vores kunstneriske samarbejde over fire år. Det har kommet til udtryk i de fælles produktioner vi har lavet på skolen (YERMA og GOOD FOR NOTHING, 2018). Vi har mødt hinanden i en fælles interesse for at undersøge os selv og den tid, vi lever i.
Med VELKOMMEN TIL PANDORA åbner vi dørene til vores første soloforestilling.
Vi leder altid efter samarbejdspartnere - for mere information og aftaler kontakt:
Jennifer Vedsted Christiansen // 20 99 22 90 // vedsted@gmail.com
Emma Sehested Høeg // 20610023 // emmahoeg@hotmail.com
Idé, design og tekst
HOW TO KILL A DOG
Lysdesign
Viktor Dahl og HOW TO KILL A DOG
Teknik og afvikling
Viktor Dahl
Alle sange i forestillingen er komponeret og produceret af Emma Sehested Høeg
billetter
Bestil billetter til forestillingen her
TIDER
- 10. maj kl. 20:00
- 11. maj kl. 20:00
Spillested
Reaktor, Republique
Øster Fælled Torv 37
2100 København Ø
af Evita Maria Tsakalaki - dans og koreografi
Change is on it's way, but we don't know how or in what form it will arrive.
Futures are both present and absent and still they are absent in that they have not and may never happen. A place outside all places, but a place where I will have a body without a body.
A body with no place but still with all possible ones.
A space with no function where you have to find your own way through it.
What if dance is a way to engage with different dimensions when an absolute break with the traditional time is happening in our semi-closed sites of rest, our homes.
What if dance will not be about movement but about brain to brain interfaces.
What if dancemitting is the name for the dance brain transmission which you are invited to participate and experience?
What if dance is about you?
The idea of the project originated in a work done with Sara Grotenfelt and Antonia Harke during a workshop with Lisa Nyberg.
Mentor
Andreas Liebmann
Coaches
Sara Gebran, Jennifer Lacey
MUSIC
Mcurtis
Special thanks to
Andreas Haglund, Ágnes Grélinger, Denise Lim, Irma Von Platen, Kalliopi Siganou and Kostantino Tsakireli for helping me throughout the creation of this work, participating in my practice and feedbacking.
TICKETS
Time and venue
- Thursday, May 9, 18:00-18:55
- Friday, May 10, 17:30-18:25
- Saturday, May 11, 15:00-15:55
Den Danske Scenekunstskole
Per Knutzons Vej 5
1437 København
af Flora Brandt - lys
& Ingvild Njølstad Skandsen - lyd
en performance-installation
MOVEMENT er en undersøgelse om kroppen i det kunstneriske arbejdet, og er lavet av den skandinaviske performance-gruppen THIS IS A MOVEMENT.
Undersøgelsen handler om fysisk og psykisk arbejdsmiljø, og målet er at udvikle en arbejdsmetode som kan hjelpe os at lave vores kunstneriske arbejde i samarbejde med vore kropper, istedet for at køre vore kropper over i tro på at det er for arbejdets “bedste”.
I løbet af fire tilfeller vil vi invitere publikum ind i vår undersøgelse, og bruge publikumsgruppen som forsøkspersoner i fire eksperimenter. Eksperimentene handler om at registrere ens fysiske og psykiske tilstand, arbejde sammen ud i fra disse og avrunde og reflektere sammen til sidst. Alle er velkommen, ingen forkundskaber eller specielle egenskaber kreves.
Vi mener at der findes uopdaget potentiale i at inkludere kroppen i vores faglige arbejde, i forhold til stress-forbygning, arbejdsglæde, koncentration, effektivitet og kreativitet. Derfor vil vi udforske, hvordan bevidsthed om krop og sind kan have en effekt på resultat og prosess i en kunstnerisk sammenhæng.
Tak til samarbejdspartner Linnea Jansson og konsulent Michael Breiner.
THIS IS A MOVEMENT - JOIN OUR MOVEMENT
Crew
Flora Brandt, Ingvild Skandsen
Billetter
Tid og sted
- 8. maj kl. 12:30-13:30
- 9. maj kl. 15:00-16:00
- 10. maj kl. 16:00-17:00
Den Danske Scenekunstskole
Per Knutzons Vej 5
1437 København
af Gustav Giese - skuespil
Performance
"Jeg leder efter blødhed. Jeg leder efter åbninger. Jeg leder efter skrøbelighed og styrke. Jeg leder efter ny plads. Jeg mærker klaustrofobi. Jeg træt af mig selv. Jeg søger fuldkommenhed. Jeg leder efter HENDE."
Billetter
Tider
- 8. maj kl. 17:30-18:00
- 10. maj kl. 18:30-19:00
Spillested
Teaterøen, sorte annekssal
Refshalevej 320
1432 København
af Irma von Platen - dans og koreografi
A performance
If you take something away
You need to know what you replace it with
I take away a lot
And I replace it with space
I take away too much
And I replace it with breath
I care for the in-between
Because that's where
it
all happens
I
happens in the meeting between you and me
love
happens in the moment that your surface touches mine
We meet on the surface
listen to the silence in between the words
care for the empty space
in between the lines
For if there’s no nothing
There’s no something.
No thing
is still
some thing
Photo: Hedda Axelsson
tickets
Time
- Thursday, May 9, 14:30-15:15
- Friday, May 10, 11:00-11:45
- Friday, May 10, 19:30-20:15
venue
The Danish National School of Performing Arts
Philip de Langes Allé
1435 København
af Jon Andreas Hoff - dans og koreografi,
Sara Fanta Traore - skuespil
& Cæcilie Tørnsø - scenografi
performance installation
Vi farer vild, mister orientering, går fra “hus og hjem” og hævder, at det nok er et godt sted at starte. I pausen, i mellemrummet, i det tabte øjeblik af ingenting og intetsteds, i larmen
Det er startet
GRUPPE
Sara Fanta Traore, Jon Andreas Hoff, Cæcilie Tørnsø
Eksternt bidrager/spaRringspartner
Erik Steinskog
Billetter
Tider
- 8. maj kl. 15:30-16:30
- 10. maj kl. 17:30-18:30 - AFLYST PGA. SYGDOM
- 11. maj kl. 16:30-17:30
Spillested
Teaterøen, sorte annekssal
Refshalevej 320
1432 København
af Julia Müllner, Antonia Harke & Angela Bundalovic - dans og koreografi
Performance
Is a festive ceremony at the hour after midnight, composed in collages of dissonant and heterogeneous elements.
Their mode is to constantly discover and rediscover being lovers to it.
Here they hold picnic and invite shells.
The playfulness is set in order to try puzzling with different and refined ways of accompanying movements, costumes and sound all at once on a stage.
It is time spent on fabric and metal. Plastic and references.
It proposes a space for affections and correspondences until the sun rises and sky turns yolk.
Makers
Julia Müllner, Antonia Harke, Angela Bundalovic and Ditte Tygesen (2nd year scenography student)
Contributors
Malin Astner, Jennifer Lacey and Alix Eynaudi
TICKETS
Time
- May 8, 18:00-18:45
- May 10, 15:00-15:45
- May 11, 18:00-18:45
VEnue
Teaterøen, hvide annekssal
Refshalevej 320
1432 København
af Karla Rosendahl Rasmussen - skuespil
videoinstallation
Sneglen symboliserer langsomhed, TIDEN SNEGLER SIG AF STED, DET FOREGIK I SNEGLEFART og underlighed - HUN ER EN SÆR SNEGL, men er også forbundet med månen og frugtbarhed, og med kvindelige kønsdele og fødsel / genfødsel. "En snegl på vejen" er vigtig, og man skulle ikke tro det var det, men det trækker sit slimede sneglespor frem til i dag.
Dette er en snegls visuelle dagbog. En videoinstallation fra en skuespiller på afveje
Billetter
Billetbestilling ikke nødvendig.
TIDER
- 10. maj kl. 17:30-17:50
- 11. maj kl. 14:30-14:50
- 11. maj kl. 17:30-17:50
SPILLESTED
Den Danske Scenekunstskole
Per Knutzons Vej 5
1437 København
af Laura Skjoldborg - skuespil
Performance
"Lyset er for skarpt, og for mange øjne hviler på mig, ransager mit ansigt, undrer sig.
Af alle steder jeg kunne stå, har jeg valgt at stille mig lige her, foran jer. Jeg har brug for jeres øjne, for at kunne se mig selv."
Dette er en undersøgelse i at blive set.
billetter
Tid og sted
- 10. maj kl. 18:00-18:40
- 11. maj kl. 18:00-18:40
Den Danske Scenekunstskole
Per Knutzons Vej 5
1437 København
af Marcus Gad Johansen - skuespil
Vi er ved at skabe et stort behov. “HJÆLP” er ikke hvad det har været. Vi søger hjælp på hobbyplan og nyder den i form af bøger, blogs, podcast, forbruger programmer osv. Hjælp til det ene og hjælp til det andet. Egoismen er tydeligere end tidligere, og vi har (som de længe har gjort i U.S.A) brug for hjælp til selvhjælp. Tilbudene er stort set umulige at navigere i, det samme kan man sige om diagnoserne, sygdommene og vores allesammens snart uundgåelige “stress”.
Som barn fik jeg sommetider denne besked, når min mor ikke forstod mine behov “lad vær at skabe dig!” Og så lå jeg i et hysterianfald på gulvet, skreg og bankede. Senere har jeg tænkt over, om det netop er i sådanne situationer, at jeg har været i gang med netop det modsatte: “at skabe mig” - at være ude af stand til at forstå mig selv og søgt efter at skabe mig selv som menneske.
Forstil dig en selvhjælpsbog, som kun du har glæde af. Som ikke vil ud til masserne. Den vil ind i knoglerne. Den vil have dig til at elske dig. Din bestseller. Din helt egen revolution uden meditation og spiritualitet. Ingen mindfulness. Ren jomfruelig lykke..
Billetter
TID og sted
- 8. maj kl 15:00-15:30
- 10. maj kl. 16:00-16:30
- 11. maj kl. 17:30-18:00
Teaterøen*
Refshalevej 320
1432 København
*Visningerne 8. og 11. maj foregår i teaterøens hvide annekssal, mens visningen den 10. maj foregår i den sorte anneksssal.
af Merethe Bahn Trolle - forestillingsledelse og rekvisitdesign
Performance/reading
En personlig undersøgelse om livet med psykisk sygdom. En poetisk fortælling om at stå stille, bevæge sig videre og om at finde sin plads.
BILLETTER
Tid og sted
- 9. maj kl. 14:30-14:55
- 9. maj kl. 16:00-16:25
- 10 maj kl. 14:30-14:55
Den Danske Scenekunstskole
Per Knutzons Vej 5
1437 København
af Nanna-Karina Schleimann - lyd,
Vivian Põldoja - dans og koreografi,
& Tobias Sköld - dans og koreografi
performance
‘sounds like moving’ emerged from a common interest to explore the relationship between sounds and movements.
we feel the beat of the heart, the cracking of the joints, the movement of the breath. tuning into the moving life of frequencies inside us reveals a landscape of vibrations - a moving sound playground. what happens when we tap into these vibrations and energies and amplify them? does the moving sound resonate with the sounding of the movement?
Group members
Nanna-Karina Schleimann
Vivian Põldoja
Tobias Sköld
Tickets
Time
- May 8, 19:30-20:10
- May 9, 10:00-10:40
- May 10, 10:00-10:40
Venue
Den Danske Scenekunstskole
Philip de Langes Allé
1435 København
af Nanna Finding Koppel - skuespil
Jeg ved endnu ikke, hvad denne visning vil indeholde. Jeg er under molting.
Hvis du vil være med eller gå en tur på Amager Fælled, kan du ringe til mig på 3013 3860.
Sådan ser det ud når Cicata er under Molting.
I don’t know yet what this presentation will contain. I’m molting.
If you want to join me or take a walk in Amager Fælled, you are welcome to give me a call on 3013 3860.
This is how it looks when Cicata is molting.
Billetter/tickets
Tider/Time
- 8. maj kl. 16:30-17:15
- 10. maj kl. 16:30-17:15
- 11. maj kl. 15:30-16:15
Spillested/Venue
Teaterøen, hvide annekssal
Refshalevej 320
1432 København
af Sigurd Damgaard Hansen - sceneproduktion
Udstilling
Børns fantasi er ikke nødvendigvis begrænset i samme omfang som voksnes. En firkant behøver ikke nødvendigvis have fire hjørner. Derfor vil jeg gerne undersøge, hvorvidt det er muligt at udvikle deres kreative tanker, ideer og fantasier til scenografisk materiale.
Jeg har opstillet forskellige dogmer og opgaver til at teste, i hvilket omfang det prægede det scenografiske materiale, de medvirkende børn skabte. Jeg udstiller et udsnit af det generede materiale.
billetter
Billetbestilling ikke nødvendig.
Tid og sted
- 8. maj kl. 12:00-12:20
- 9. maj kl. 18:00-18:20
- 10. maj kl. 14:00-14:20
Den Danske Scenekunstskole
Per Knutzons Vej 5
1437 København
af Simone Bartholin - scenografi
Reframing
A research on how to reuse and produce new material from an existing structure.
.
. .
. THE FRAME .
. .
.
billetter
Billetbestilling ikke nødvendig.
Tid og sted
Du kan besøge The Frame hele døgnet i dagene 8.-11. maj. På følgende tidspunkter præsenterer Simone Bartholin projektet:
- 8. maj kl. 10:30-10:50
- 9. maj kl. 17:30-17:50
- 11. maj kl. 13:00-13:20
Den Danske Scenekunstskole
Per Knutzons Vej 5
1437 København
af Thjerza Balaj & Sara Grotenfelt - dans og koreografi
Performance
Blue is a color intermediate between green and violet, as of the sky or sea on a sunny day, or a mood of melancholy, sadness or depression. Night is the period from sunset to sunrise in every twenty-four hours.
During this research, we have shared our desires with each other by visualizing, contextualizing and realizing them. Blue Night offers an experience of inner landscapes unfolding, a liminal place where it is possible to question concepts of reality and time and stimulate imagination.
Project crew
Thjerza Balaj and Sara Grotenfelt
Thanks to
Quim Bigas Bassart, Jennifer Lacey and Rasmus Ölme for mentoring and support.
Special thanks to
Andreas Haglund for assistance with sound.
tickets
time
- Thursday May 9, 15:30-16:05
- Friday May 10, 20:30-21:05
- Saturday May 11, 13:00-13:35
venue
The Danish National School of Performing Arts
Philip de Langes Allé
1435 København
af Tobias Johannessen - rekvisitør og forestillingsleder
Udstilling
Med udgangspunkt i sprækkerne i vores hverdag, har Tobias Johannessen med TO_BIAS, skitseret det abnormale og absurde, i den verden vi bevæger os i. De ting der stikker ud, men som ikke nødvendigvis er i øjenfaldende. Skitserne har han bearbejdet og oversat til syrede, iscenesatte universer og videreudviklet til fysiske tableauer, i et sammensurium af absurditet.
Udstillingen er et udtryk for Tobias umiddelbare tanker og idéer, og giver beskueren et indblik i hans visuelle tankegang og, hvordan han har undersøgt og registreret virkeligheder, materialer, overflader og proportioner.
Billetter
Billetbestilling er ikke nødvendig
Tid og sted
Udstillingen er åben for publikum på følgende tidspunkter:
- Torsdag d. 9. maj kl 11:00-13:00 og 17:00-19:00
- Fredag d. 10. maj kl. 11:00-13:00 og 18:00-20:00
- Lørdag d. 11. maj kl. 12:00-17:00
Tobias Johannessen vil være til stede og præsentere udstillingen på følgende tidspunkter:
- Onsdag d. 8. maj kl. 11.00-11:20
- Torsdag d. 9. maj kl. 17:00-17:20
- Lørdag d. 11. maj kl. 13:30-13:50
Den Danske Scenekunstskole
Per Knutzons Vej 5
1437 København
Af Kalliopi Siganou - dans og koreografi
How can the public body be transformed?
The body of a place and the bodies in that place.
Exploring the public space by re-visiting collective and personal memories with the use of imagination and by asking “what does the place need?”. By allowing memories that a place may hold to be revealed through the body, new memories are being created.
Places are being transformed.
By transforming the way bodies engage with the public space social choreographies may be re-imagined.
How can different kind of bodies extract different kind of knowledge from the public?
What does it take for a different kind of attentiveness to become available?
A presentation in three parts spread over three days!
A WHOLESOME THANK YOU TO
Andreas Liebmann for mentoring
Jennifer Lacey, Quim Bigas for following my process and for their insights.
Anđela Bugarija, Ágnes Grélinger, Christina Lakoumenta, Evita Tsakalaki, Edoardo Battaglia, Nadja Bounenni, Nanna Finding Koppel for participating in my project, discussing, reflecting, giving feed back, practicing together and contributing in the research.
Orestis Mamouzelos for capturing the process through the lens of the camera and Anton Funck for experimenting with sound!
Finally, a big thank you to everyone who contributed to the research with their spectatorship, engagement and curiosity in all three cities where the research took part: Dubrovnik, Zagreb & Copenhagen.
Tickets
Time and Venue
- Thursday May 9, 13:30-14:25
- Friday May 10, 14:30-15:25
- Saturday May 11, 18:00-20:00*
*NOTE! The performances involve a walk and will take place in a public space. Starting point is P4 - Per Knutzons Vej 5, from where a guide will take you to an external location. The duration of the performance is 1 hour on Thursday & Friday and 2 hours on Saturday, including the walk there and back to the school (the way back is optional).
Take the weather into consideration, dress accordingly.
Den Danske Scenekunstskole
Per Knutzons Vej 5
1437 København