DDSKS bruger cookies

Vi bruger cookies til at integrere med vores videoudbyder og til at lave anonymiseret statistik over trafikken på vores hjemmeside.
Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af websteder til at gøre en brugers oplevelse mere effektiv. Loven fastslår, at vi kan gemme cookies på din enhed, hvis de er strengt nødvendige for at sikre leveringen af den tjeneste, du udtrykkeligt har anmodet om at bruge. For alle andre typer cookies skal vi indhente dit samtykke.

Dette websted bruger forskellige typer af cookies. Nogle cookies sættes af tredjeparts tjenester, der vises på vores sider. Du kan til enhver tid ændre eller tilbagetrække dit samtykke fra Cookiedeklarationen.

Læs mereLuk

Statistik cookies hjælper webstedsejere med at forstå, hvordan de besøgende interagerer med hjemmesider ved at indsamle og rapportere oplysninger anonymt.
Sociale medier cookies tillader os at integrere med velkendte sociale mediers platforme. Formålet er en mikstur af marketing, statistik og interaktioner med 3. parts platformen.
Nødvendig for at afspille Vimeo videoer
Nødvendig for at afspille YouTube videoer
Præference cookies gør det muligt for en hjemmeside at huske oplysninger, der ændrer den måde hjemmesiden ser ud eller opfører sig på. F.eks. dit foretrukne sprog, eller den region, du befinder dig i.
Bruges til grafiske elementers tilstand

rollemodeller og netværk

INDGANGENS POTENTIALER

Et  væsentligt element i arbejdet med at styrke sine foretagsomhedskompetencer er at arbejde med rollemodeller og netværk. Rollemodeller kan se ud på mange måder og komme mange steder fra. Fælles for dem er, at de kan bidrage med deres fortællinger, så vi får udvidet vores horisont. Rollemodellen ’forstyrrer’ vores ideer om, hvad der er muligt - og hun kan gøre det abstrakte konkret ved at fortælle om sine egne erfaringer. Rollemodeller er også en aktiv del af vores netværk. Udvidelse og vedligeholdelse af vores professionelle netværk er nødvendigt i forhold til beskæftigelse og kunstnerisk udvikling.

EMNER, MAN KAN UNDERVISE I

NETVÆRKSTEORIER

  • Homogene og heterogene netværk
  • Sociale medier og deres netværksfunktioner
  • Social kapital – at indgå i sociale netværk

SKRIFTLIG OG MUNDTLIG KOMMUNIKATION MED FOKUS PÅ ROLLEMODELLER OG NETVÆRK

  • Ansøgningsteknikker, projekt- og fondsansøgninger
  • At beskrive og formidle sin ide til sit netværk
  • At arbejde bevidst med at udvide sit netværk
  • At kende sit behov for assistance, og hvor man finder det

DENNE INDGANG EGNER SIG TIL

  • Løbende workshops med gæsteundervisere
  • Besøg i eksisterende fag af  et bredt udsnit af rollemodeller
  • Temadage, som del af specifikke entreprenørskabsforløb
  • SPA- forløb (Studerendes selvvalgte projektarbejde)

Primær litteratur til undervisning

Bandura, A. (2001),  Social cognitive theory: An agentic perspective, Annual Review of Psychology
Barabasi, A. (2003), Linked: How Everything Is Connected to Everything Else and What It Means for Business, Science, and Everyday Life, PLUME Penguin Group
Hildebrandt, S. (2014), Vækst og bæredygtighed – omstilling og nye muligheder, Forlaget Libris Media
Løwe Nielsen, S. mfl. (2009), Entreprenørskab i teori og praksis – paradokser i spil, IDEA

inspiration

  • Indgang til kunststøtte fra Statens Kunstfond
  • Publikationer om ansøgningsteknik, projekt- og fondsansøgning
  • Interviews med europæiske scenekunstnere om processer og samarbejde
  • Kunstner-duo
  • Producent og innovatør Nadja Kalnæs’ hjemmeside med værktøjer og inspiration
  • Kommunikationsblog med tips til bl.a. netværksarbejde
  • Samarbejde mellem Teater Nordkraft og Efteruddannelsen på Statens Scenekunstskole
Back to top