DDSKS bruger cookies

Vi bruger cookies til at integrere med vores videoudbyder og til at lave anonymiseret statistik over trafikken på vores hjemmeside.
Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af websteder til at gøre en brugers oplevelse mere effektiv. Loven fastslår, at vi kan gemme cookies på din enhed, hvis de er strengt nødvendige for at sikre leveringen af den tjeneste, du udtrykkeligt har anmodet om at bruge. For alle andre typer cookies skal vi indhente dit samtykke.

Dette websted bruger forskellige typer af cookies. Nogle cookies sættes af tredjeparts tjenester, der vises på vores sider. Du kan til enhver tid ændre eller tilbagetrække dit samtykke fra Cookiedeklarationen.

Læs mereLuk

Statistik cookies hjælper webstedsejere med at forstå, hvordan de besøgende interagerer med hjemmesider ved at indsamle og rapportere oplysninger anonymt.
Sociale medier cookies tillader os at integrere med velkendte sociale mediers platforme. Formålet er en mikstur af marketing, statistik og interaktioner med 3. parts platformen.
Nødvendig for at afspille Vimeo videoer
Nødvendig for at afspille YouTube videoer
Præference cookies gør det muligt for en hjemmeside at huske oplysninger, der ændrer den måde hjemmesiden ser ud eller opfører sig på. F.eks. dit foretrukne sprog, eller den region, du befinder dig i.
Bruges til grafiske elementers tilstand
Stiklingen, Aarhus Teater
Teatergaden
8000 Aarhus C
8. - 29. maj 2021
Hippodromen, Folketeatret
Nørregade 39
1165 København K
5. - 9. juni 2021

100 Sange

Oplev seks nye skuespiltalenter

Med 100 Sange har Aarhus Teater danmarkspremiere på anmelderrost stykke om øjeblikkets tilfældighed og terrorens ofre.

Klokken 8:52, en togperron, mennesker på vej til og fra. Fire minutter efter blæser konduktøren i sin fløjte – i banegårdscaféen taber servitricen Sally en kop, der går i tusind stykker mod gulvet, og i samme øjeblik ser hun gennem caféens vindue toget eksplodere. Radioen spiller pop – Bette Davis Eyes.

100 Sange er et rekviem skrevet af tyske Roland Schimmelpfennig, der er den mest spillede moderne dramatiker i sit hjemland og en af Europas førende. Hans anmelderroste stykke er et korværk af stemmer, der folder livet ud – både det levede og det ulevede – for de skæbner, der skulle med toget eller tog afsked på perronen.

Det hele udspiller sig i de fire minutter inden braget. Medrivende fortæller personerne om deres drømme, kærlighed og tvivl, om håbefulde møder og en verden af muligheder spejlet i et enkelt øjeblik. Stemmerne fletter sig ind i hinanden og gentager sig selv som i omkvædet til de popsange, der kører. 

Her kommer du helt tæt på de nye talenter, når seks skuespillere fra Den Danske Scenekunstskole i Aarhus præsenterer deres afgangsforestilling. Afgangsstuderende, Mikkel Bundgaard Rasmussen, fra linjen i ledelse er også med på holdet som forestillingsleder. 100 Sange sættes i scene af svenske Viktor Tjerneld, der har instrueret i hele Norden, og Katrine Gjerding, der senest gæstede Aarhus Teater som scenograf på præsentationsforestillingen Hvad vi taler om, når vi taler om kærlighed, skaber rummet til det bevægende epos om terrorens ofre.

Forlag

Colombine Teaterförlag

Samarbejdspartnere
Af
Roland Schimmelpfennig
Oversættelse
Peter Weiss
Iscenesættelse
Viktor Tjerneld
Scenografi
Katrine Gjerding
Lysdesign
Anders Kjems
Lyddesign
Kim Engelbredt
Forestillingsledelse
Mikkel Bungaard Rasmussen
Skuespil
Amalie Drud Abildgaard, Ane Stensgaard Juul, Joachim Bach Rosendal, Ludmilla Faber Striim, Martin Ivan & Ulrik Windfeldt-Schmidt
Back to top