DDSKS uses cookies

We use cookies to integrate with our video provider and for anonymized website traffic statistics.
Cookies are small text files stored on your device, which let's a vendor know not who you are, but that your visit across different pages in the website is from the same browser on that device, and hence probably from the same visitor.

If you at some point logged in or identified yourself on our site or at one of the third party services below, your personal data may have been associated with some of these cookies.

You may opt out of all non strictly necessary cookies.

Read moreRead less

Statistics cookies are used to create anonymous statistics of visitors interaction with the website.
Social media cookies allows us to integrate with well known social media platforms with the purpose of a mixture of marketing, statistics and social interactions on the third party platform.
Neccesary to display Vimeo videos
Neccesary to display YouTube videos
Preference cookies enable a website to remember information that changes the way the website behaves or looks, like your preferred language or the region that you are in.
Is used for UI states
online streaming
3. May - 5. June 2021

SUNDAY blev oprindeligt livestreamet 19. marts, og visningen er dokumenteret i videoen nedenfor. Det er muligt at se (eller gense) optagelsen her på siden indtil 5. juni 2021

om projektet

SUNDAY er en intim musical-teater-montage over eksistentielle spørgsmål, udfordringer og undersøgelser, der for os følger med på samme tid at være menneske og at være kunstner. Arbejdet er inspireret af Stephen Sondheim og James Lapines musical “Sunday In The Park With George” fra 1984.

“Et gruppemøde for kunstnere.
Mennesker. Muligheder.
Jeg fodrer mit hoved til min mave.
Alt du gør. Lad det komme fra dig.”

Med afsæt i os selv har vi undersøgt, hvordan det er muligt at fortolke og ny-fortolke allerede eksisterende “musical materiale” - at kropsliggøre det, konceptualisere det - og kanalisere det ud igennem et personligt udtryk og et fælles koncept. Vi har fokuseret på at give materialet troværdighed og autenticitet, og har arbejdet kollaborativt i en ramme, der har søgt at forene den skabende og den udøvende kunstner.

Hvordan gør vi materialet aktuelt og relevant for os? Hvad sker der, når vi begynder at “flytte” materialet fra dets oprindelige afsæt? Hvornår bliver det til noget helt nyt? Har vi overhovedet lyst til at flytte på det? Hvordan skaber vi et udtryk der kommer fra os, og hjælper os med at forstå materialet på BÅDE et følelsesmæssigt og intellektuelt plan? Findes der en måde at løsne på de traditionelle dogmer, der eksisterer i måden der arbejdes med “musical” på? Og hvordan kan vi arbejde med noget materiale, fortolke og flytte det på en måde, der respekterer værket og dets oprindelige skaber? Hvordan tager vi ejerskab over materialet, gør det til vores, og giver en “ny” fortolkning liv?

Det overordnede formål, har været at undersøge mulighederne, der opstår, ved at skabe et arbejdsrum hvor de udøvende kunstnere er medskabere af et koncept, en ny fortolkning af et værk, der skal søge at give materialet nyt liv og relevans. Vi har lavet en collage - en montage - af vores undersøgelser og fortolkninger, som giver et indblik i både processen og det nye materiale. Vi har dokumenteret hele processen og delt alt materialet løbende på Instagram på @musical_laboratoriet.

“Projektet eksemplificerer min rejse på Kandidaten i Scenekunst, og giver et gennemgående indblik i min “Artistic Research” - der har affødt rammen MUSICAL LABORATORIET - de arbejdsmetoder, jeg prioriterer at facilitere, og det der gennemborer den del af min passion for “musical teater”, der også er forbundet med min største kritik; behovet og nødvendigheden for fornyelse!”
- Mikal Korsgaard Larsen

DELTAGERE
Rasmus Grandt, Oliver Poulin, Vibeke Zederkof, Johanne Milland, Rasmus Kirkegaard Faartoft, Søren Torpegaard Lund, Helene Høier, Kristoffer Nybye, Matilde Zeuner Nielsen, Cecilie Bech Olsen, Viktor Holm Lauridsen & Mikal Korsgaard Larsen
VEJLEDER
Runar Hodne
Back to top